VTEM SlideshowVTEM SlideshowVTEM SlideshowVTEM SlideshowVTEM Slideshow

Hidrogenul, gaz combustibil

Hidrogenul a fost botezat "purtatorul de energie al viitorului" deoarece el poate fi oxidat în celule de combustie, pentru a genera electricitate fara a emite dioxid de carbon.  
  Masina pe hidrogen
Masinile de azi ne dau mari batai de cap din cauza consumului de benzina şi motorina si al pretului tot mai mare al combustibililor. Viitorul ne-ar putea gasi insa la volanul masinilor care consuma hidrogen.
Mai multe companii auto lucreaza deja la modele alimentate cu hidrogen, scrie CBS News. O asemenea masina prezinta si avantajul ca are zero emisii nocive pentru mediul inconjurator.
 
 Performante foarte bune pe hidrogen 
Produsul rezidual al procesului este in mare parte apa. Un alt avantaj al acestei masini este nivelul de zgomot foarte redus.
 
  Dezavantaje si limita  
Hidrogenul poate fi extras din mai multe surse, printre care se gasesc gazul natural si apa, insa acest ultim element prezinta dezavantajul folosirii unei cantitati mari de electricitate.
 
Dirijabilul

In sec. XVIII, iunie 1783 fii unui bogat fabricant de hartie din Annonay (Franța) Jozeph-Michel si Jaques-Etienne Montgolfier au construit si au lansat in piata orasului natal primul balon cu aer cald. El a plutit aproape 10 minute, apoi a aterizat.
In septembrie aceluiasi an, ei au lansat la Versailles un alt balon in nacela caruia au pus un cocos, o rata si o oaie. Toate animalele au supravietuit celor 8 minute de zbor fara sa fie afectate.
La 21 noiembrie 1783 s-a încercat primul balon cu oameni, care a fost lansat de pe castelul Muette si a plutit deasupra Parisului circa 8 km. Dupa 25 minute de zbor el a aterizat fortat fiindca balonul a luat foc.
La 27 august 1783 a fost testat primul balon cu hidrogen care aplutit circa 24 km timp de 45 min. Acest tip de balon se foloseste si in zilele noastre si este cunoscut sub numele de charlière.
In 1852 francezul Henri Giffard a fost primul care a combinat forta ascensionala cu forta de propulsie.El foloseste un propulsor cu aburi, iar in loc de aer cald se foloseste hidrogen. De vreme ce balonul putea fi dirijat i s-a zis ”DIRIJABIL” de la latinescul dirigere (a dirija).
 
Rachetele cu hidrogen
In tehnica spatiala, hidrogenul lichid este un combustibil obisnuit pentru motoarele criogenice ale rachetelor si este stocat, de exemplu, in rezervorul de combustibil al rachetei de lansare a navetelor spatiale americane. 
In aceste motoare, hidrogenul lichid este folosit intai la racirea ajutajului şi a altor parti ale motorului, inainte de a fi amestecat cu oxidantul si apoi ars.
 
Stiati...?
Ce viteza atinge o bicicleta cu hidrogen?
Francois Gissy este numele unui francez care a reusit sa depaseasca recordul mondial de viteza la deplasarea cu o bicicleta propulsata de o racheta. Folosind o racheta cu hidrogen atasata unei bicicleta a reusit sa atinga 263Km/h. Recordul anterior in circumstante similare a fost atins in 2002 si era egal cu 242,6 Km/h.
 
Hidrogenul este in principal folosit astazi ca agent chimic (si mai putin ca purtator de energie), insa este limpede ca el are potentialul de a transforma sistemele noastre de transport si de energie.